• txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...

niedziela, 25 lutego 2024

Lutowe przedwiośnie...



Trudno mi jednoznacznie określić czy wolę taką zimę jak mamy obecnie w końcówce lutego, czy taką jaką pamiętam z poprzednich lat, mroźną, ze śniegiem i czasem tęgim mrozem. I jedna i druga ma swoje wady i zalety. Wcale nie tęsknił bym do tej prawdziwie zimowej pogody gdybym miał okazję i sposobność nacieszyć się nią do woli. Jednak tak się złożyło że w zasadzie zima w tym roku przeszła obok mnie lub obeszła mnie i to szerokim łukiem. Tak więc pozostaje mi to co widać, ale nie narzekam i staram się cieszyć... łapać... i podziwiać to co natura daje. 




Niewątpliwie cenna zaletą ciepłego lutego jest to że można nieśmiało i z rozwagą ale rozpocząć tegoroczną przygodę z rowerem, co właśnie dziś w niedzielne przedpołudnie uczyniłem. Kondycja jeszcze nie ta, sił jakby mniej, no ale powoli czas sezon rozpocząć, nawet jak by za tydzień, dwa okazało się że był to falstart... :) 





Tematów do zdjęć nie za dużo, przyroda jeszcze śpi, śnieg jak widać tylko na czubkach gór, poniżej i po lewej stronie szczyt Babiej Góry, no ale tam śnieg pewnie poleży jeszcze kilkanaście tygodni. Poza tym dominują kolory brązu, żółci no i błękitu nieba co zawsze cieszy mnie najbardziej. A i jeszcze jedno, pojawili się pierwsi spacerowicze co również mnie ucieszyło, bo w końcu nie tylko ja błąkam się i szukam nie wiadomo czego wśród traw i bezdroży, inni również! 












Zembrzyce i okolica, 25.02.2024

8 komentarzy:

  1. Wonderful photos of your area. The last photo is gorgeous.

    OdpowiedzUsuń
  2. No more snow. Spring has come there.

    OdpowiedzUsuń
  3. Good morning!! I am also blogging with you. My website: ភ្នាល់Esportsអនឡាញ Thank you for your interest.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aún con esos tonos tus fotografías son maravillosas, me encantan. Abrazos.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wonderful landscapes 😊
    Nature is beautiful in all seasons, but of course it is particularly colorful in spring.
    Have a nice weekend

    OdpowiedzUsuń
  6. Precioso reportaje, me han gustado mucho todas las fotos. Saludos desde el norte de España.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tam nie mam żadnych wątpliwości - zdecydowanie bardziej lubię tradycyjną zimę, z mrozem i śniegiem po kolana, niż takie niewiadomo co, będące pomieszaniem zimy i jesieni. W ogóle na świecie z wyraźnie zaznaczonymi, odróżniającymi się porami roku ciekawiej się żyło 🙂. Lubię spacerować w pojedynkę i nigdy nie przeszkadza mi to, że na szlaku jestem sama. Bardziej nieswojo się czuję, kiedy robię zdjęcie czegoś dla innych niepozornego a ludzie idą i patrząc na mnie zastanawiają się, co ja tam widzę ładnego wśród szarych krzaków i łysych jeszcze drzew. Chociaż takie reakcje raczej powodują, że szeroko się uśmiecham.
    Pięknych dni, wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń