• txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • txt...
  • " txt
  • txt...

niedziela, 10 grudnia 2017

75. Konkurs Szopek Krakowskich - 7.12.2017


W tym roku już po raz 75-ty zgodnie z tradycją w pierwszy czwartek grudnia u stóp pomnika Adama Mickiewicza na Rynku Głównym przybyli  twórcy i wykonawcy szopek aby móc wystawić i pokazać swoje arcydzieła.



Aby poczuć klimat zbliżających się Świąt wystarczy w ten właśnie dzień odwiedzić Krakowski Rynek i będąc tam na miejscu zobaczyć to wszystko co tak miło kojarzy się z okresem Bożego Narodzenia.





Jak zawsze w konkursie biorą udział doświadczeni twórcy szopek, laureaci poprzednich edycji, ale i  również dzieci z krakowskich i podkrakowskich przedszkoli, szkół i zakładów opiekuńczo-leczniczych.












W tym roku po pochmurnym czwartkowym poranku, gdzie niebo było całkowicie spowite chmurami koło południa gdy wszystkie szopki były już na cokole pomnika a dla tych co zabrakło miejsca wokół niego, wyjrzało słońce wraz z błękitem nieba aby swoimi promieniami oświetlić i jeszcze bardziej wyeksponować te jedyne w swym rodzaju dzieła sztuki.




Cieszę się, że udało mi się w tym roku po przerwie być obecny i uczestniczyć jako obserwator w tym miłym i podniosłym wydarzeniu.





Dla zainteresowanych nieco więcej w poniższym linku:
75.Konkurs Szopek Krakowskich


Kraków, 7.12.2017

11 komentarzy:

  1. Drugi raz oglądam Twoje wspaniałe zdjęcia. Dokładnie przeglądam czy nie wychwycił mnie gdzieś w tym tłumie Twój aparat. Niestety, nie. Przypuszczałam, że będziesz na konkursie i najśmieszniejsze jest to, że polowałam na Ciebie chociaż nie mam pojęcia jak wyglądasz.
    Widzę, że też przekroczyłeś łańcuchy by zrobić zdjęcia. Tam też nie było łatwo, należało się kulturalnie przepychać aby nie wrócić z kwitkiem. Kilka razy przymierzałam się do zrobienia szopki na łyżce. Niestety. Przez długa chwilę dwie panie z telefonami okupowały pana z szopkami.
    Masz swoją faworytkę z tego konkursu? Ja mam, szopkę na piątym zdjęciu. Zrobiłam jej aż 15 zdjęć. Rozebrałam ją na maleńkie elementy.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jedynego faworyta nie mam, natomiast było parę wyjątkowych Szopek które widziałem po raz pierwszy, duże, z wielkim nakładem pracy i talentu. Każda jest inna z pośród nich i
      ma coś wyjątkowego co przykuwa uwagę, zresztą ilość zdjęć jakie zrobiłem danej pozycji jest wykładnikiem mojego ich zainteresowania. A ta na piątym zdjęciu, rzeczywiście jest prawdziwe krakowska ma w sobie chyba cały przegląd historii miasta. Pozdrawiam i mam nadzieję że spotkamy się za rok 😀

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Thank you very much and best regards, wishing you a good next week! :)

      Usuń
  3. Absolutely beautiful. Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muy interesante concurso y muy bonito. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The annual competition, I always try to be there, even for a moment. Have a good week, I wish you :)

      Usuń
  5. Hello. Amazing. I like a lot. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, Thanks, I'm glad you like my photo, a good week :)

      Usuń
  6. Bogusławie!
    W tej radosnej porze… Dużo ciepłych myśli i uśmiechów pełnych szczęścia to moje życzenia dla Ciebie i Twoich bliskich. Niech te Święta powitają Cię dobrymi nowinami i ciepłem.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń